Alla inlägg under februari 2016

Av Amanda Högberg - 29 februari 2016 11:21

andra natten nu jag somnar efter klockan 3.. Sen va det morgon halv 8 tyckte Jonathan så bara upp då..vet inte vrf jag bara ligger och rullar runt i sängen och inte alls får någon ro.
Nu har vi precis ätit mellis..planerar en dag ute faktiskt allihopa då solen är framme!

Satt som vanligt på morgonen och läste lite andra bloggar och kom in på en bebiskläders blogg.. Ja jag är verkligen inte typen som matchar bebisens kläder när den har kommit ut.. Vi köper oftast begagnat och en helt ny dress som den ska ha på sig när den kommer ut!
Men matcha kläder? På en liten bebis? Är det för oss föräldrar eller för bebisen? Är det så viktigt egentligen? Vad får bebisen utav det? Den kan Max se 30 cm framför sig vad som händer? Tror inte den bryr sig om den får en Gucci väska eller ett par mocka skor i brunt till den där vita bodyn som är köpt på någon dyr hemsida eller butik.
Att matcha barnvagnar och göra dom snygga tycker jag är roligt! Jag har planer för våran men det får bli väldigt mkt längre fram! Man ska ha råd med!
Bebisar spyr, dreglar och det kommer annat kladd på kläderna..säger inte att man kanske ska köra rosa och rött men menar.. Är det inte för oss föräldrar då? Det byts kläder hela tiden!
Kör hellre på lite snyggare och nyare kläder när det är kalas eller något annat roligt igång.. Men ska dom bara vara hemma eller åka och handla med en så kan man väl köra på bekväma kläder bara?

Jag är iallafall inte ens person som köper åt mig massvis med matchande dyra kläder till en bebis.. Begagnat och bekvämt det kör vi på! Dom slits ut och används bara ett tag!

Av Amanda Högberg - 27 februari 2016 20:22

Vi har haft en lugn vecka Jonte och jag! Han är ju ledig från dagis nu när det är sportlov, inte för att vi har åkt någonstans då det inte finns i Henriks yrke att ta sportlovs vecka! Andra företag kör ju ibland på långhelger eller så men nopp inte här!
Märks nu dock dom sista dagarna att Jonte är lite under stimulerad vilket blir bråk och trots! Men stunderna då han är mysig suger jag in istället! Ser bort från trotsen liksom!
Idag har vi åkt till det stora växthuset med jontes mormor och en av mostrarna! Han har 5 st mostrar och 1 morbror haha! Så härligt att han kommer överens med precis alla!
Dock när vi kom dit så hade vi en kvart på oss och handla så jag la undan tankarna om vilka blommorna jag ville ha och frågade Jonte om han ville ha något till hans rum!
En gul blomma! Inget annat! Så vi gick och letade och letade! Hittade en till slut! Fick ingen bild på den men visar imorgon! Sen en dekorations kyckling ville han oxå ha, vi köpte även fågelmat! Han tycker det är så roligt att kolla när fåglarna sitter i buskarna och äter! Frågar vart deras hem är, vart dom tar vägen sen! Så många frågor denna pojken har!

Vi har även skypat via messenger med hans två mostrar som bor just nu i Australien! Då ska han visa sina tåg och köra för dom! Hehe! Tänk när dom kommer hem! Så kan alla leka tåg tsm haha! :)

Imorgon blir det en lugn dag! Tvätten är fixad, huset ska bara kanske dammsugas, plockas ihop och sen är det nog färdigt för Henriks 3 lediga dagar! Ja charli ska till veterinären med på onsdag med en kompis! Ska bli spännande!

Igår råkade jag göra en miss med.. Såg på förpackningen efter färgningen att jag hade köpt ice blonde! Men resultat blev faktiskt bra! Trivs bra med det! Hade dock velat haft färgen lite kallare!
Nä nu ska vi natta klart lilleman, göra våfflor sen ska vi inte göra ett skit Henrik och jag!
Puss på er!

Av Amanda Högberg - 24 februari 2016 22:55

har fått en svaka nu igen.. När känslorna bara bubblar upp och allt kommer på en gång.. Blir irreterad på grejer som jag annars ser som ingenting, trött.. Känslig.. Vill bara dra täcket över huvudet och försvinna en stund.. Bara få andas.. Men samtidigt inte.. Vet inte om jag vill vara ensam eller ha närhet.. Jag är så jäkla trött i huvudet just nu..som att luften bara gått ur en. Ni alla som känner mig vet att jag brukar få mina stunder..men ni vet oftast oxå vrf.

Känner mig inte dugg fräsch efter duschen..saknar den där ny duschade känslan..ska bara gå och lägga mig.. Vakna och hoppas på att dagen går lika fort över den med.

Ibland ramlar vi.. Men vi är bara människor..

Av Amanda Högberg - 24 februari 2016 20:26

Blir inget längre inlägg idag då mitt huvud inte vill sammarbeta och jag bara känner mig lite smått nere och trött! Så min kväll avslutas med en dusch och lite tv tittande sen blir det sängen!

Puss!

Av Amanda Högberg - 23 februari 2016 20:54

Äntligen.. Klockan 9 på kvällen så är dagen över.. Dock kom det fram leksaker nere i vardagsrummet vilket det aldrig brukar göra då vi flyttade upp leksakerna till sovrummet istället! Vill ha vardagsrummet liksom plockfritt från leksaker när man äntligen är färdig med övervåningen! Nu är frågan bara.. Godis ikväll eller imorgon? Måste ändå skicka Henrik till affären..Henrik jobbar ju i helgen så någon lördagsmys blir det inte!
Jonte hjälpte till att diska och städa köksbordet! Så duktig han är! Vi båda stod nära han och va rastlösa haha!

Nu ska jag vila ryggen.. Börjar bli trött på graviditeten nu!


Till er läsare som vill se våran vardag i mera bilder! Följ min instragram!
HenriksFlicka23

Av Amanda Högberg - 23 februari 2016 18:57

Idag hamnade vi tsm med min mamma och syskon på Börjes i Tingsryd för lite fika och små handling.. Blev ju lite på Ikea i helgen så vi verkligen kollade igenom allting vi skulle handla! Dock råkade jag få med mig en ny väska hem! Men alltså.. En väska är viktig! Hehe! Dom jag använder mest här hemma har en trasig dragkedja och den andra är alldeles förstor för att ha till vardagen! Vill gärna ha en där allting får plats, plus att mitt jobb inom forever living gör att jag alltid har med mig böcker eller listor i väskan! Smink, mobil, plånbok, deo, handkräm, parfym och sånt! Blir liksom lite mkt ibland!
Men denna kändes perfekt och den kommer nog oxå användas ibland som Skötväska! Vill dock ha Skötväska för sig och mina för mina grejer! Så det inte blir välling pulver eller blöjor i min!

Nu när vi kom hem så lagade vi mat, blir världens lyx mat.. Falukorv och potatis haha! Men Jonte ville ha korv och vi är helt slut efter idag!
Börjat få mer sammandragningar nu så fort jag har varit igång under dagen! Känns lite som en blåsa som fylls upp mellan benen och sen släpps.. Ja O sen magen då med!
Lite obehagligt! Men snart dags att skicka min remiss till kvinnokliniken för kontroll där hos en läkare som jag hoppas kan ge mig ett papper på sjukskrivning fram till bf datumet! Istället för 2 veckor dit och 2 veckor dit!

Ikväll ska vi bara ha det mysigt, kolla på film, jag ska kolla igenom min mejl, beställa dekorplast till babyrummet och hallen, kolla över lite på Folksam och sen är det sängen som gäller!

Är så jäkla trött just nu! Zzzzz
Puss på er!

Av Amanda Högberg - 22 februari 2016 21:23

Vi avslutade dagen med ett bad! Väldigt väldigt behövligt! Dels så svullnar jag inte upp lika mkt och smärtan från foglossningarna lindras lite.. Fast nu har jag mensvärk istället! Hehe! Graviditeter är ju aldrig smärtfria!;) vi har mest myst framför tvn idag! Förflyttats oss upp när vi skulle göra mat eller hämta mamma mu! Jonte har varit en riktig segplutt idag! Jag har ju städat undan lite fortfarande inte klar men leksakerna i hallen får ligga kvar tills imorgon! Samt tvätten i babyrummet! Den ska bara vikas!
Badrummet är fyllt med leksaker på golvet som ska torkas så det får också ligga kvar! Vem har inte hoppat mellan leksaker innan?

Jonte har " pratat " idag med bebisen! Han säger "lilla....." Sen ska man svara som att man pratar igenom bebisen hehe! Kan ju inte säga om det är lillabror/syster ännu!;)
Men han är väldigt förväntansfull! Idag gav han bebisen hans täcke och kudde som han har haft i sin säng nu när han har fått nytt täcke och kudde!

Imorgon är Henrik ledig men vi har ingen aning om vad vi ska göra! Får vi se då! Nu ska charli och jag kolla på det okända innan älskling kommer hem!

Av Amanda Högberg - 22 februari 2016 14:36

Ja nu gör jag slut! Med städredskapen.. Trots dammsugning och mopning så tycker jag inte huset är rent.. Eller fräscht.. Helst ska det vara så man kan äta från golvet..kanske jag måste lära mig att lite skit rensar magen? Lite skit gör inte så mkt?

Nu ska iallafall sängarna ren bäddas och det ska torkas av lite överallt..

Måste verkligen sluta städa hela tiden...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards