Alla inlägg under juni 2016

Av Amanda Högberg - 7 juni 2016 22:19

Nu är han här! Eller ja han har varit hos oss nu i en vecka! Måndagen den 30/5 föddes våran andra son Liam!

Tänkte köra en berättelse om hur allt började!
Under hela söndagen så hade jag oregelbundna sammandragningar som jag brukar ha. Även vid vila. Hormornerna va överallt just den dagen kände absolut inte igen mig! Va trött och smått ledsen över allting, Henrik jobbade dagen så Jonte & jag underhöll oss med att måla, leka och gosa så mkt som möjligt!
När Henrik kom hem så fixade vi tacos, nattade lilleman som vanligt & myste sen i soffan!
Innan vi somnade ( eller skulle somnat) så myste vi till det lite extra i sängen! Jag gick upp efteråt & kissade som vanligt.. Då small det till, första värken! Men den va kort så la mig igen & skulle precis somna. Pang en gång till! Denna gången va den längre och intensivare! Va värkar som både Henrik & jag inte kände igen. Dom kom hela hela tiden! Så Henrik bestämde sig för att klocka. Va dock lite jobbigt för mig att säga när den började & slutade men vilket team vi redan då började bli! Jag gick upp lite för att få det att släppa & tog en alvedon.. Då va klockan halv 2. La mig igen.. Nu vart det 2-3 minuters mellan dom o höll i sig i en minut. Va så jag fick trycka kudden mot munnen för att inte låta för mkt eftersom lilleman sov. Försökte slappna av men dom kom mer & mer. Fortsatte sitt mönster. Men mer intensivare. När klockan va 2 ringde jag till förlossningen för Henrik ville det. Jag kunde ha väntat längre. Nu hade värkarna hållt på i 1/5 timme. Ungefär. Dom bad mig att åka in så dom fick kolla. Eller ja först frågade dom om jag ville men jag visste inte. Haha! Typiskt mig! Men sa iallafall att det kunde vi väl. Vart helt inställd på att få åka hem igen. Vi ringde till svärföräldrarna som kom & passade lilleman! Som sov. Klockan 3 vart vi inne, jag fick kämpa mig fram till hissen och igenom korridorerna jag ville bara kissa & det gjorde så ont!! Dom kollade mig direkt när jag kom till rummet. 3-4 cm öppen. Då hade värkarna börjat från kl 1 på natten. Nu vart den halv 4. Kopplades på ctg o jag höll ett hök öga på pulsen på Liam. Tror Henrik gjorde det med! Va uppe och gick i gångarna, fick kissa hela tiden. Vilket gjorde så jävla ont! När värkarna kom så vart dom mer starkare nu så jag skrek!! Skrek som en jävla idiot rätt ut! Tycker synd om dom som fick höra mig! Haha! Vi fortsatte med våra promenader o de. Klockan 6.. Kom narkosen.. Äntligen tänkte jag!! EDA!!! Jippi!!!! Ge mig!!!

Dom kopplade in den och allt. Men jag kände direkt att något va fel..smärtan gick inte över?!! Det gjorde den med Jonte! Då fick jag slappna av!! Men va fan?! Dom kollade inte ens hur mkt öppen jag va innan...-.-! Både Henrik och jag trodde vi skulle få slappna av lite.. Men nej... Tillbaka till stt skrika.. Åh fy fan va ont jag hade!! Aldrig varit med om något så smärtsamt i mitt liv! Aldrig skrikit så högt i hela mitt liv!
Innan Liam ville komma ut så la dom mig på sidan jag fick lustgas nu för jag hade skrikit efter den haha! Kände att det inte gick! Vattnet gick i en krystvärk, precis innan dom två sista krystvärkarna så frågade dom om jag kände något tryck men ingenting sa jag. Då gick barnmorskan ut. Precis när hon stängde dörren så vart han halvvägs ute så barnsköterskan fick akut larma på henne! Precis när sista krysten kom så fick hon tag på honom. 09:47 på måndags morgonen föddes han. Med seger huva! Fosterhinnorna sprack med att han kom ut! Så häftigt! Jag kände ingenting när han kom! Iiiingenting! Med Jonte så gjorde det så förbannat ont! 49 cm lång & 3440 gram!<3 av ren kärlek! Moderkakan vart hjärtformad. Jag fick en liten bristning på blygläppen & ingenting mer! Jag vill verkligen ge all tack till barnmorskorna som vart där! & ett mega stort tack till Henrik för all stöd! Bättre kille finns verkligen inte!

Och ett mindre tack till narkos läkaren som kom försent.. Bajs på dig!

Nu bara myser vi & försöker hitta våra platser i familjen!<3 jag kan inte vara lyckligare!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards